• ICT cloud specialist
  • Slagvaardig
  • Persoonlijke aanpak
  • Uitgebreide service
  • Een aanspreekpunt
  • Duurzaam
Vragen? Bel ons:
076 596 1391

7 tips om te besparen op zakelijke telefonie

Veel mkb-bedrijven betalen veel meer dan nodig is aan zakelijke telefoniekosten! Ze hebben vaak meerdere telefonieleveranciers, werken vaak met een verouderde infrastructuur of met telefooncentrales en genieten totaal niet van alle voordelen die zakelijke telefonie anno 2014 te bieden heeft!

Eigenaren en / of managers van mkb-bedrijven weten dat de zakelijke telefonie binnen hun bedrijf veel efficiënter en kostenbesparender kan, maar wat zijn dan de benodigde stappen? En hoe kan dit eenvoudig gerealiseerd worden?

Herkent u zich in een van onderstaande situaties?

  • Ik weet eigenlijk niet precies wat we aan telefoniecontracten hebben lopen.
  • We werken met meerdere telefonieproviders. 
  • We bellen via ISDN, maar nog niet via internet.
  • Onze telefooncentrale kan niet alles wat wij willen. 
  • We hebben mobiele abnnementen maar deze zijn niet geïntegreerd met vaste telefonie.

20%-40% besparen op telefoniekosten

Zakelijke telefonie is vaak een ondergeschoven kindje binnen veel mkb-bedrijven. Vaak ontstaat er een situatie die langzaam zo is gegroeid. Maar weet u dat als u dit in één keer goed laat regelen, u gegarandeerd 20% en mogelijk oplopend tot 40% op uw totale telefoniekosten gaat besparen? Nog even los van alle extra flexibele en moderne mogelijkheden die u hierbij krijgt?

Wilt u ook fors gaan besparen op zakelijke telefoniekosten?

En winnen op flexibiliteit en efficiëntie in dit proces? Dan hebben wij hier vast een aantal waardevolle tips om te besparen op zakelijke telefonie!

7 tips om te besparen op zakelijke telefonie!

De tips in dit artikel zijn samengesteld op basis van ruim 20 jaar ervaring op het gebied van zakelijke telefonie.

Tip 1: Van fysiek naar online

Bellen via internet (VoIP) is vaak stukken voordeliger dan bellen via de oude vaste (ISDN) lijnen. Het tarief voor bellen is goedkoper en fysieke ‘benodigdheden’ zijn opeens niet meer nodig. Zeker als u zakendoet met een partij die specialist is in het scherp inkopen van internetbelminuten.

Tip 2: Van veel abonnementen / leveranciers naar één aanspreekpunt

Vaak zien wij bij mkb-bedrijven dat er een wildgroei is aan telefonieleveranciers: voor vaste telefonie, mobiele telefonie en hardware (bijvoorbeeld een telefooncentrale). Los van het feit dat u dit veel meer tijd kost, betaalt u in deze situatie altijd meer dan nodig! Zakendoen met één gespecialiseerde partij scheelt u naast veel tijd vooral telefoonkosten!

Tip 3: Besparen door betere kwaliteit

Gesprekken die wegvallen en gesprekken die met veel ruis op de lijn gevoerd worden, kosten tijd en ergernis. De moderne manier van bellen is in HD-kwaliteit, u heeft een veel beter bereik en de kwaliteit van de telefoongesprekken is ongekend hoog. Heerlijk, geen gedoe meer! Overschakelen op bellen via internet is winnen aan kwaliteit.

Tip 4: Integratie van vast en mobiel

Veel bedrijven hebben hun totale telefonie (vast en mobiel) niet geïntegreerd. Integreren levert u direct al kostenvoordelen op, nog even los van overige voordelen. Zodra vast en mobiel zijn geïntegreerd, is het bijvoorbeeld mogelijk om eenvoudig van vast naar mobiel door te verbinden. Vast en mobiel zitten dan namelijk in hetzelfde netwerk en herkennen elkaar.

Tip 5: Integratie met ICT

Modern zakelijk bellen (via internet en geïntegreerd met mobiel) maakt het mogelijk om een slimme koppeling te maken met uw primaire bedrijfsprocessen. Zakelijk bellen is dan niet een proces (eilandje) op zich, maar kan worden gekoppeld aan bijvoorbeeld uw administratie, klantendatabase etc., zodat er ‘slim’ gebeld gaat worden. Dit scheelt veel tijd en levert extra efficiëntie op.

Als er bijvoorbeeld gebeld wordt met een klant, dan kan inzichtelijk worden gemaakt hoe deze klant met zijn betalingsverplichtingen bij is en de status van openstaande orders / offertes.

Tip 6: Verkrijgen van inzicht

Wat vroeger door een fysieke telefooncentrale werd geregeld, is nu opeens voor iedere gebruiker via een online interface beschikbaar. Je kunt zien welke lijnen er bezet zijn (vast en mobiele gebruikers) , je kunt je telefoonnummer eenvoudig doorschakelen en er ontstaat veel bruikbare telefoniemanagement informatie.

Tip 7: Ga voor een integrale telefonieaanpak

Klanten die bij ons hun totale zakelijke telefonie hebben ondergebracht, merken dit direct in hun portemonnee: zij besparen gegarandeerd 20% op zakelijke telefoniekosten, ieder jaar weer. Omdat wij als specialist in ICT en zakelijke telefonie uw situatie integraal benaderen, behalen we het beste resultaat. Gemeten in kosten, maar ook in mogelijkheden.

Wilt u ook besparen op zakelijke telefonie?

Laat ons dan deze (en vele andere) tips omzetten naar een concreet plan en implementatie. Lees wat wij op het gebied van zakelijke telefonie voor u kunnen beteken. U bespaart gegarandeerd 20% op uw huidige zakelijke telefoniekosten!

De voordelen uit deze tips op een rijtje:

  • U gaat minimaal 20% besparen op telefoonkosten.
  • U gaat over op bellen via internet met een HD-kwaliteit.
  • Oude fysieke telefooncentrales worden vervangen door een online dashboard.
  • U laat zich ontzorgen door de specialist en heeft nog maar één aanspreekpunt.
  • Uw organisatie wordt beter bereikbaar.
  • Er kan efficiënter worden gewerkt.

Over de auteur

Richard Daemen is directeur van Daemen ICT. Sinds 1993 helpen zij mkb-bedrijven bij het inrichten en optimaliseren van hun ICT en telefonieomgeving. Hiermee ontzorgen zij hun klanten, zodat deze zich kunnen focussen op hun primaire processen. Dit heeft geresulteerd in een grote, loyale klantengroep.

Bespaar gegarandeerd 20%

Wilt u weten hoeveel u per jaar kunt besparen op zakelijke telefonie? Lees wat wij voor u kunnen betekenen!. Wij brengen vrijblijvend in beeld wat u kunt besparen op zakelijke telefoonkosten en geven aan waar u gaat winnen op efficiency en kwaliteit. U bespaart gegarandeerd 20% op zakelijke telefoniekosten.

Vraag nu een vrijblijvende zakelijke telefoniescan aan!

Vul onderstaande gegevens in. Dan nemen wij spoedig contact met u op!

Contact

Onze online werken diensten:

Bel mij terug

Nieuwsbrief

Schrijf je in oor de nieuwsbrief en ontvang updates over de laatste ontwikkelingen in je mailbox.

Hulp op afstand

Helpdesk

Onze regio

Dordrecht, Rotterdam, Tilburg, Breda en Roosendaal 

Helpdesk YoVoo


Voor ondersteuning kunt mailen naar helpdesk@daemen-ict.nl. Tijdens kantooruren kunt u ons bereiken op 076-5961391. Buiten kantooruren kunt u bellen op nummer: 085-4879500.


Status

Hieronder zullen wij u melden welke onderhoudswerkzaamheden er gepland zijn of welke actuele storingen er zijn. Op deze manier weet u altijd wat de actuele situatie is.
 
Huidige status:  YoVoo is online.

Zonedirector

Daemen ICT verzorgd al jaren lang ons totale ICT behoefte. Met hun kennis en ervaring weten ze ons altijd snel en adequaat te ondersteunen. Niet alleen bij als er zich een...